Kan du?

När jag och Melros vill ha nya utmaningar så brukar jag leta upp "can you?! övningar. Det är väl mest en Parelli grej,men funkar självklart för alla! Jag har samlat på mig några nu ett tag samt kommit på egna som jag tänkte dela med mig av. Dessa är roliga övningar/utmaningar du kan göra från både marken och ryggen.
 
- Kan du tränsa din häst sittandes på knän eller rumpa?
- Kan du öppna grinden till t.ex. paddocken sittandes på hästen?
- Kan du backa hästen från nosryggen?
- Kan du lyfta alla hovar från samma sida?
- Kan du be din häst ändra riktning i cirkling game när du ber om det?
- Kan du backa in/ut din häst i hagen?
- Kan du göra "helikoptersving" med sticken/spöet när du sitter på hästen?
- Kan du be din häst backa över en bom på en rak linje och be den stå med bommen mellan benen? (se bilden)
 
 
Träning för Tina Kolhammar i vintras.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: