Ridskoletiden

 
Jag älskar att kolla tillbaka på gamla bilder från min "ridskoletid". Jag ser så mycket jag har förändrats i mitt tänk och även hur mycket jag har lärt mig under dehär månaderna med Melros. Samtidigt som jag var väldigt medveten om att det var parelli natural horsemanship jag ville hålla på med så hade jag mina begränsningar som jag inte kunde överstiga eftersom att jag bara var ridskoleelev med sköthäst. När jag ser dehär bilderna så får jag tillbaka minnerna om hur Jag var som ridskoleelev. Jag älskade "snygg" utrustning, glittriga pannband, välborstade svansar, kliniskt rena ben (ja men typ). Jag gillade när jag såg att Magika gick med huvudet "lodrätt"  och ibland kunde jag till och med printa ut bilder från videos när jag red där hon slängde med huvudet för att det skulle se ut som att hon gick i "form". Jag hade gärna sparkat in lite vettig kunskap som jag nu bär på i mitt huvud för 10 månader sen. Tack vare till min inställning har jag velat lära mig mer och velat utvecklas för att komma bort från mitt gamla tänk. 
 
Men självklart har jag en massa positiva minnen från ridskolan. Jag saknar lite ibland att kunna rida ut med sina kompisar eller att bara sitta i stallet hela dagar och snacka. Jag saknar den fotomöjligheten jag hade då jag i princip fotade allt och alla då. På tävlingar, lektioner, på helgerna och fick även hänga med på en terrängträning och fota med en privatryttare en gång. 
 
 
 

Postat av: Tuuli Elmgren

Sv; Tack så jättemycket fina du!

2014-03-30 @ 06:17:11
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Sofia Krantz

Himla fina bilder! Och det är kul att kunna se att du har utvecklats också. :)

Svar: Tack! :))
Emma Erlandsson

2014-03-30 @ 09:32:46
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: