Boklistan

 
 
1. Vad var den senaste boken du läste klart?
 
Det var nog "Miss pergerines hem för besynnerliga barn", riktigt bra bok. ♥
 
2. Har du böcker liggandes bredvid sängen? I sådana fall: vilka?
Ja det har jag väl haha, "kook" heter den och handlar om "what surfing taught me about love life and catching the perfekt wave".
 
3. Vilken är den i särklass sämsta boken du läst? Varför?
Heh,ångest.. Även fast alla bokläsare säkert kommer titta snett på mig nu så måste det nog vara John Greens bok "Paper towns". Dock har jag bara läst ca 125 sidor i den för den var så tråkig att jag inte orkade fortsätta men när jag inte har nån bok att läsa så kommer jag nog fortsätta med den iallafall.
 
4. Om du skulle rekommendera en bok till någon som hatar att läsa, vilken skulle det vara då?
Helt klart Lucy Dillon's trilogin som är riktigt bra. Bäst är nog "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar" men alla böcker hon gör är bra!
 
5. Om du fick bo i en bok, vilken skulle du då välja?
Omg vilken svår fråga.. antingen i "The summer i turned pretty" av Jenny Han. Eller "Miss pergerines hem för besynnerliga barn". Älskar verkligen den och måste läsa tvåan snart! 
 
6. Vilken bok du har läst har gjort störst intryck på dig?
Det måste nog vara Mod Suns bok - did i ever wake up? Den är så grymt bra och är en "step by step guide on how to make life a dream". 
 
7. Har du läst mest manliga eller kvinnliga författare?
Skrev först kvinnliga men tänkte efter lite och var tvungen och räkna lite. Svaret blir faktiskt manliga!
 
8. Vart läser du helst böcker?
I sängen, på bussen, i trädgården. Sålänge det är tyst och bekvämt haha.
 
10. Förklara i en mening varför din favoritbok är din favoritbok!
Den är varm, romantiskt, rörande och utspelar sig i en bokhandel i England, behöver jag säga mer lixom?! Boken heter "Och så levde de lyckliga" av Lucy Dillon.
 
Listan är tagen från emmasveamatilda.blogg.se

Postat av: emma

Fint att du nämnde dig! Tack för lite boktips <3

2014-11-10 @ 16:55:39
URL: http://emmasveamatilda.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: