Jag trodde dock aldrig att du kunde dö.

 Idag var det 11 dagar sen min farfar dog. Farfar lärde oss att inte vara rädd för att misslyckas och att ta vara på de möjligheter man får och att våga prova nya saker. Man får en annan syn på livet när man för första gången möter döden och inser att livet också tar slut och att man inte är odödlig. Det fick mig att inse igår när vi satt där och grät på begravningen att ta vara på livet, för när jag ligger på min dödsbädd vill jag känna att jag har levt det livet jag ville och att jag inte ångrar att jag inte gjorde något. Jag har många roliga minnen med min farfar. Även fast han har varit sjuk under många år så kunde han ändå skämta och skratta när vi satt där på sjukhuset i sommras och pratade minnen. Han var en underbar människa och även en förebild. 
Farfar, låt alla dina minnen vara med dig vart din själ än vandrar. ♥
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: