Melros

 
Var ett tag sen jag skrev någonting om Melros här på bloggen. Anledningen är att jag inte har varit så intresserad av att träna/rida och har heller inte varit i stallet så mycket på sistone. Eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer kunna vara hos henne till hösten när jag börjar gymnasiet vill jag helst passa på att göra så mycket som möjligt med henne denna sommarn. Här ju även några saker på min sommar "to do list" som jag vill göra med henne. Tack vare Tinas kurser jag har fotat har jag även en massa ny insperation till att börja rida och leka igen. En grej jag vill göra innan vi är klara tillsammans är att kunna rida henne utan huvudlag/halsring/stick. Just nu är väl mest målet att kunna rida henne på långa tyglar i alla gångarter och ändå kunna bromsa/vända och stanna. Att rida i halsring är nånting jag inte ser nått syfte med längre. Varför bara inte rida i huvudlag? Man använder det ju likadant bara flyttat det till halsen. Makes no sense för mig,haha!
 
Kommer absolut försöka blogga med om Melros och allt annat på hästfronten, saknar det väldigt mycket samtidigt som det är kul att skriva om våran utveckling. Bilderna där uppe är föresten från förra sommarn. 

Postat av: Flisan

Fina bilder :)

2014-07-15 @ 17:30:33
URL: http://fflisan.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: