The more you use the reins, the less they use their brains.

 
Har ju som mål att kunna rida Melros i alla gångarter med långa tyglar och ändå kunna styra och stanna henne. Idag tränade vi på mycket volter, serpentiner och även övergångar i skritt-tölt-trav på långa tyglar. Måste säga att det gick över mina förväntningar! Visste knappt ifall jag ens kunde trava med henne på långa tyglar utan att hon ökade till pass vilket ofta händer när vi är ute och rider i skogen. Men hon var riktigt duktig, att trava utan händer är inget jag gör allt för ofta (typ 2a gången). 
Förlåt för de ljusa bilderna men min mamma är inte så bra på att fota manuellt,hehe.

Postat av: Sofia Krantz

Jätte fina bilder! :D Så himla fint. Åh, rida utan händer är mysigt det.

2014-07-21 @ 13:23:07
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: Anna

Gillar det citatet från Pat Parelli starkt! Han har så många bra citat. Fina bilder :)

2014-07-28 @ 09:01:03
URL: http://isvindar.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: