Highly motivated

Gissa vad jag gjort idag?! Jag har hittat min fotoinspo igen! Varit och fotat Isabella och Finetti nu i eftermiddags och jag övertrffade verkligen mig själv. Var riktigt längesedan jag blev SÅHÄÄR nöjd över bilder som jag har tagit, aaaahh bra slut på veckan! Nästkommande vecka kommer dock bli tuff, två prov pågång, ska börja gå på mattehjälp på tisdagar för att inte riskera att hamna på ett F samt att jag ska försöka mig på sju sockerfria dagar! M ska också hinnas med, har lite dåligt samvete för att jag inte har varit hos henne sen i Torsdags, men ska dit imorgon och pussa lite på henne. ♥ 
 
Vad tycker ni om bilderna då? Fina? Mindre fina? Berätta gärna! :)

Postat av: Molly

Underbara bilder, älskar verkligen färgerna!:3

Svar: Tack så mycket! :))
Emma Erlandsson

2014-03-02 @ 22:53:03
URL: http://nordwest.blogg.se
Postat av: Sofia Krantz

Sjukt härliga och superfina bilder. :) Så himla roligt att du har hittat fotoinspiration igen.

svar; Tycker du? Jag tycker verkligen inte vi är lika alls helt ärligt.

2014-03-03 @ 15:58:37
URL: http://sofiakrantz.webblogg.se
Postat av: Josefine Andersson

ÅH SÅ MYS

sv: Behöver man gå ner i vikt (inte inbillar sig att man behöver) så tycker jag att det är bäst att göra det hälsosamt. Inga quick-fix som får en att må dåligt och sedan kastas upp i vikt igen, utan genom att förbättra sina vanor och hitta en hälsosam livsstil.

Jag vill inte vara den som ger viktminskningstips på det viset. Men ska man nu gå ner i vikt, tycker jag det är viktigt att man gör det på rätt sätt! Så där kommer jag gärna in och hjälper folk hamna på rätt spår. Viktigt är att lova sig själv att inte dra det för långt, meningen är ju att hitta till hälsan - right?

* Mina bästa tips (vare sig du vill gå ner eller upp i vikt, eller bara hitta en hälsosam livsstil) är att kasta ut vetemjöl, raffinerat socker och pasta ur skafferiet och ersätta med annat.
Sötma hittar du i bananer, dadlar och annan frukt - annars finns det bra "socker" som agavesirap, steviadroppar osv.. Vetemjöl går enkelt att ersätta med andra mjölsorter, tex mandelmjöl + fiberhusk (kika bland mina recept)

* Ät proteinrikt! Protein mättar och förbränns långsammare. Du hittar det i ägg, kesella, fisk, kyckling..

* Skippa heller inte fettet! Nyttigt fett i bra mängd är riktigt bra. Och för att kunna bränna fett behöver du även äta fett. Nyttigt fett hittar du i bl.a. avokado, nötter, lax..

* Jag är heller inget fan av LCHF (efter att ha ätit något liknande i ca 3 år). Kolhydrater ger dig energi - men välj rätt kolhydrater: långsamma. Detta hittar du i fullkornsprodukter som t.ex fullkornsbullgur, mörkt bröd..

* Ät regelbundet. För att må bäst och hålla igång förbränningen - helt enkelt!

* Rör på dig. Det kommer även få dig att känna dig riktigt pigg och glad :]

* Var inte stenhård. Det är helt okej att såkallat "unna sig". Somsagt, vill du att det ska funka i längden så är det otoligt viktigt :] Det är minst lika viktigt att äta vad man känner för ibland, som det är att äta bra störst del av tiden.

Hoppas du fick ett svar du ville ha :]
KRAM

2014-03-05 @ 10:26:03
URL: http://typjosefiine.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: