How to be happy guide

En bild på bästa Issa från sommras.
Sen början av 2014 så har jag läst många böcker om positivitet och "guider till lycka" och tycker ämnet är väldigt roligt och intressant att prata om. Jag har insett att lycka kommer inifrån sig själv och man kan bli lycklig av att bara ändra sin tankeställning. Så jag hade tänkt att skriva mina egna tips till ett mer positivare och att få ett "lyckligare" liv. Det finns inget rätt eller fel och olika grejer funkar på olika personer självklart. Men detta är det jag själv tycker är väldigt bra.
 
♥ Börja leva i nuet - Vi människor är så upptagna med saker som har hänt eller pågår och glömmer lätt att vara i ögonblicket just nu, i detta ögonblicket. Det var människan som kom på tiden och utan tiden så har vi bara nuet.
 
♥ Meditera - Ett bra tips till att vara mer närvarande i nuet är att meditera. Jag försöker meditera ca 5 minuter per dag och bara släppa alla tankar, sätta sig på en lugn plats, blunda och ta djupa andertag. I början tyckte jag det var riktigt svårt och nästan lite läskigt, men efteråt känner man en sån stor lättnad (iaf jag) och så tacksam på nått sätt och av vad vet jag inte riktigt. Det kan vara lite svårt att lätta på tankarna men nyckeln till det är nog att vara fokuserad på andningen eller t.ex. att försöka känna hur hjärtat slår eller hur lugnorna utvidgas.
 
♥ Istället för att säga "jag vill bli lycklig" säg "jag är lycklig" - Visst har du nångång sett/hört folk som sagt att de behöver grejer att vara lycklig? T.ex. i sommar då kan jag vara lycklig eller när jag har köpt dendär grejen då blir jag lycklig. Människor går ofta runt och väntar på en massa saker för att bli lyckliga och visst kan man känna lycka när man har köpt nått man har velat ha länge eller vem blir inte superglad när sommarn och värmen kommer? Men vad vi vill är att ha en lycka som stannar. 
 
♥  Tänk positivt - Detta är nånting man hör hela tiden nästan, men hur ofta gör man det egentligen? När du får en negativ tanke, va medveten om att den finns där men lägg ingen energi på den. Bli medveten om att det är upp till dig att avgöra vilken energi dina tankar ska styras av och vill du bli mer positivare, tänk mer positiva tankar. Tänkte även berätta om en metod jag läste i Mod Suns bok där han visualiserar en garderob och när här en negativ tanke kommer så stoppar man undan den i den understa lådan och öppnar den översta lådan som är fylld med positiva tankar. 
 
Tänkte även avsluta inlägget med ett litet stycke från Mod Suns bok..
 
"The universe is taking orders from your mind 24 hours a day, seven days a week. You're solely responsible for everything great in your life. You're also responsible for everything you wish didn't happen as well. The law of attraction simply states that your mentality is your reality. The universe is always listening and it's time to take advantage of that." 

Postat av: Theresia

Så bra inlägg!

2015-03-02 @ 10:17:00
URL: http://sandahl.blogg.se


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Har du blogg?

Kommentar: